برنامه-ریزی-و-سیستم-ها/مفهوم-برنامه-ریزی - مطالب
مدیریت موفق یک شرکت لجستیک کوچک
مدیریت موفق یک شرکت لجستیک کوچک
نویسنده مقاله؛ گوناسکاران - ای.دبیلیو تی ناگی(دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ)
چکیده
در این مقاله، یک مطالعه موردی روی یک شرکت لجستیک یا حمل و نقل ثالث کوچک در هنگ کنگ ارائه شده است. این شرکت از این جهت جالب است که موسوم به پادشاه شرکتهای لجستیک 3PL هنک کنگ است. این شرکت از نظر عملکرد کسب و کار و رضایت مشتریان، بسیار موفق عمل کرده است. ائتلاف راهبردی و استراتژیک این شرکت با هر دوی مشتریان و عرضه کنندگان به بهبود استفاده از منابع نظیر فضای انبار و ناوگانهای حمل و نقل کمک کرده است. همچنین این شرکت در حال توسعهی عملیات خود در چین با هدف تبدیل شدن به یک شرکت بالغ است. تحلیل این مورد بر فاکتورهای موفقیت بحرانی (استراتژی و فناوریهایی) متمرکز است که باعث شده تا یک شرکت کوچک تأسیس شده در 1996 بسیار موفق شود.
ادامه مطلب
مدیریت استراتژیک
عملکرد کسب و کار
عملکرد، نتیجهی نهایی فعالیتهای انجام شده استو برای هر کسب و کار، عملکرد ارتباط نزدیکی با کارایی و بهره وری کلی دارد. دو شیوه برای بررسی عملکرد در منابع وجود دارد: روش مبتنی بر فروش یا مالی و روش مبتنی بر شرکت یا غیر مالی. اگرچه روش مالی، با ابعادی نظیر سود اوری، رشد، بهره وری، سطح درامد فروش، سهام بازار و محصول، نرخ بازده سرمایه گذاری و ارزش افزوده محصول اندازه گیری میشود، روش غیر مالی بر اساس توسعه کارکنان، رضایت مشتری، رضایت شغلی و فرایندهای داخلی سازمانی کارامد اندازه گیری میشود (انیولا و اکتبانگ 2014). بنابراینف شیوه مدیریت استراتژیک از حیث توانایی بهبود عملکرد سازمانها توجیه میشود (ویلن و هانگر 2010، اکا 2011). بر طبق گفتهی نزو و نیاگا (2011)، اندازه عملکرد لازم است زیرا ابزاری رأی تعیین این است که آیا سازمان به اهداف خود رسیده است یا خیر (ماکانکا و پاول 2017) و به بررسی سلامت کل سازمان کمک میکند.
ادامه مطلب
مدیریت استراتژیک
همه شرکتها برای خود دارای یک نوع خاصی از استراتژی میباشند، با این حال برای این که فرایند تصمیم گیری، منفعلتر باشد، بایستی دارای عملکرد منطقی، سیستماتیک و هدفمند و عینی داشته باشند (براینسیلاو، 2014). براینسیلاو، 2014 آن را به عنوان هنر و علم تدوین، پیاده سازی و ارزیابی تصمیمات چند منظوره و چند کارکردی در نظر گرفته است که سازمان را قادر به دست یابی به اهداف خود میکند. همان طور که آدیمی و همکاران (2017) خاطر نشان کردهاند، این فرایند دارای ماهیت تکراری و پیوسته است و شامل برهمکنشها و بازخوردهای مهم در میان پنج بعد کلیدی است: هدف گزاری، تحلیل، تشکیل استراتژی، پیاده سازی استراتژی و پایش استراتژی. بر طبق گفتهی کوچ و ور (2016)، این فعالیتها موجب اطمینان از حصول اهداف کوتاه و بلند مدت سازمان میشوند. بنابراین، لازم است تا مدیران ابتدا قادر به درک شیوههای مدیریت استراتژیکی که متناسب با شرکت آنهاست و نیز شیوه اثر گذاری این فرایندها بر عملکرد آن در یک صنعت معین و نیز شیوههای دست یابی به مزیت رقابتی باشند (اگوا 2014).
ادامه مطلب
آموزش رسم فرآيندها bpmn با ويزيو
علامت گذاری فرآیند کسب و کار (BPMN) یک روش نمودار جریان است که مراحل یک فرآیند تجاری برنامه ریزی شده را از انتها به انتهای دیگر مدل می کند. این کلید برای مدیریت فرایندهای كسب و كار ، بصری توالی دقیق فعالیتهای تجاری و جریان اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرآیند را به تصویر می کشد
صبح بخیر میهمان گرامی
ثبت نام
- امروز: 0
- دیروز: 0
- مجموع کاربران: 21533
- جدیدترین کاربر: امیردودو
آمار بازدید
- بازدید امروز : 1223
- بازدید دیروز : 3327
- بازدید کلی : 20959389
بیشترین تعداد آنلاین
- میهمان: 1919
- اعضاء: 0
- مجموع: 1919
وضعیت آنلاین ها
- میهمان: 109
- اعضاء: 0
- مجموع: 109
اعضای آنلاین