• صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • امکانات
    • فروشگاه
      • سبد خرید
    • مديريت كيف پول
      • ليست تراكنش ها
    • ارسال فايل پروژه جهت بررسي
    • داده کاوی
    • معرفی کتاب
    • آموزش نرم افزار های آماری
      • آموزش SPSS
      • آموزش AMOS
      • آموزش SMART PLS
      • آموزش MINITAB
      • آموزشEVIEWS
      • آموزش STATA
      • آموزش lisrel
    • دعوت به همكاري
  • كسب و كار
    • مفهوم برنامه ریزی
    • سند استراتژیک
    • مفاهیم BPMN
    • آموزشBPMS
  • برگزاری دوره های آموزشی
    • دوره نرم افزارهای آماری
    • دوره نرم افزارهای فرآیند کسب و کار
    • دوره تهیه برنامه استراتژیک
  • ورود
  • ثبت نام
spss-pasw spss-pasw
  1. صفحه اصلی
  2. علم داده
  3. کاربردهای داده های بزرگ در رسانه های اجتماعی

کاربردهای داده های بزرگ در رسانه های اجتماعی

آموزش AMOS
,
آموزش SPSS
,
علم داده
,
آموزش Paython

کاربردهای داده های بزرگ در رسانه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی ابزار قدرتمندی هستند که انواع مرزها را برای ارتباط افراد و نزدیک‌تر کردن آن‌ها به یکدیگر طی کرده است. با پایه گذاری اینترنت که موتور رسانه های اجتماعی را تقویت می کند، کاربران اینترنتی به پروانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط و ارتباط تبدیل شده اند. برخلاف زمان‌های مرسوم که مردم مجبور بودند کبوترهای خود را آزاد کنند تا پیامی برای عاشقان خود بفرستند، عصر معاصر از شما می‌خواهد پیامی را ارسال کنید که در یک لحظه تحویل داده می‌شود.پیوندهای ناگسستنی که زنجیره اینترنت را تشکیل می دهند به قدری قدرتمند هستند که قبل از اینکه کسی بخواهد پیامی را که به تازگی فرستاده است لغو ارسال کند، شخص دیگر قبلاً یک اعلان دریافت می کند.


پلتفرم‌های قدرتمند رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر به معنای واقعی کلمه محرک‌های سفری هستند که من و شما هر روز آن را آغاز می‌کنیم. از تماشای میم‌ها گرفته تا اشتراک‌گذاری اخبار، همه ما از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم و برخی حتی از وجود آن سود می‌برند.
امروزه، اذعان به این واقعیت ضروری است که رسانه های اجتماعی به خوبی مانند آتش سوزی گسترده شده اند که به راحتی نمی توان آن را خاموش کرد. از علایق اوقات فراغت گرفته تا مشاغل تمام وقت، توده‌ها مزایای زیادی از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته‌اند که به نظر می‌رسد با گذشت زمان گسترش می‌یابند.
با این حال، رسانه های اجتماعی در سفر پیشرفت فناوری که اتفاقاً بسیار توسعه یافته است، تنها نیستند. استفاده روزافزون از هوش مصنوعی و کلان داده در محیط رسانه های اجتماعی بسیار فراتر از انتظارات آن پیشرفت کرده است و در نتیجه دامنه آن نیز گسترده شده است.
کاربردهای داده های بزرگ در رسانه های اجتماعی
 استفاده از داده های بزرگ در زمینه ها و صنایع مختلف موضوعی است که از نزدیک مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که کارشناسان رسانه های اجتماعی به طور فعال درگیر آن هستند.
با چنین دامنه وسیع و حوزه کاری گسترده، رسانه‌های اجتماعی نه تنها می‌توانند از داده‌های بزرگ برای کشف حقایق و ارقام ناشناخته استفاده کنند، بلکه می‌توانند زمینه‌های کاری جدیدی را در تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی و سایر وظایف مرتبط ایجاد کنند.
از آنجایی که دنیای رسانه های اجتماعی بسیار توسعه یافته است، داده های بزرگ نقش مهمی در توسعه آن دارند. در زیر 10 کاربرد برتر داده های بزرگ در رسانه های اجتماعی آورده شده است.
این تصویر کاربردهای داده های بزرگ در رسانه های اجتماعی را نشان می دهد که شامل مخاطبان هدف، تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده، نگرانی های حفظ حریم خصوصی، اخبار جعلی، ارزیابی عملکرد، تقاضای محصول، استراتژی های بازاریابی، تبلیغات، ارتباطات جمعی و تجزیه و تحلیل داده ها می شود.

کاربردهای داده های بزرگ در رسانه های اجتماعی
مخاطب هدف

 همانطور که ما شروع به درک اهمیت داده های بزرگ در قلمرو رسانه های اجتماعی می کنیم، لازم است که اهمیت داده های بزرگ را به خودی خود درک کنیم. کلان داده در کل، مفهومی است که حجم عظیمی از داده ها را مدیریت می کند و آنها را برای استخراج بینش از آن سازماندهی می کند.
این بینش ها می تواند مربوط به مخاطبان یک محصول خاص، بازخورد آنها برای همان محصول یا هر چیز دیگری باشد. وقتی صحبت از رسانه‌های اجتماعی می‌شود، از داده‌های بزرگ برای استخراج مخاطبان هدف و گزارش داده‌های تقسیم‌بندی بازار در زمان واقعی استفاده می‌شود تا به شرکت‌های مختلفی که محصولات خود را در اینستاگرام یا فیس‌بوک تبلیغ می‌کنند کمک کند تا به نقطه مناسبی برسند.
این بدان معنی است که کلان داده ها اطلاعاتی را روی مخاطبان جمع می کنند و آن را در حساب های اینفلوئنسر توزیع می کنند. هدف گذاری برای هدف مناسب در بازاریابی و تبلیغات، همه چیز در مورد انتشار اطلاعات مناسب به افراد مناسب است.
 بنابراین، داده های بزرگ به شرکت ها و کسب و کارها کمک می کند تا به مخاطبان هدف خود دست یابند و بدون هیچ تاخیری به آنها دست یابند.
 مانند هر طرح تجاری دیگری، بازاریابی رسانه های اجتماعی با هدف افزایش درآمد است، اما ارائه گوشت به یک گیاهخوار فایده ای ندارد. بنابراین شناخت مخاطب هدف شما به معنای همه چیز است.»

- داده های بزرگ در درآمد رسانه های اجتماعی
تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده

 از آنجایی که کلان داده را می‌توان معدن اطلاعات نیز نامید، داده‌ها همیشه در اختیار کسانی است که می‌خواهند از آن بینش کسب کنند. نقش کلان داده را می توان به عنوان نشان دادن نتایج آتی و آماده سازی کسب و کارها و شرکت ها برای آن درک کرد.
 پیش‌بینی‌کننده نتایج احتمالی را بر اساس سوابق گذشته عملکرد شرکت یا مربوط به یک پدیده خاص پیش‌بینی می‌کند. با کمک تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده، کاربران رسانه‌های اجتماعی به خوبی می‌توانند بینش‌هایی در مورد آنچه در آینده اتفاق می‌افتد به دست آورند و خود را برای آن آماده کنند.
با استفاده از اطلاعات هنگفتی که کلان داده ذخیره و مطالعه می کند، رسانه های اجتماعی را می توان پیش بینی و پیش بینی کرد. این به جلوگیری از بحران های متعدد رسانه های اجتماعی کمک می کند.

 نگرانی های حریم خصوصی
 سومین استفاده از داده های بزرگ در رسانه های اجتماعی مربوط به حفظ حریم خصوصی است. حتی اگر داده های بزرگ طرفدار و مخالف نگرانی های حفظ حریم خصوصی در رسانه های اجتماعی است، مطمئنا به محافظت از حریم خصوصی میلیون ها کاربر کمک می کند.
 از یک طرف، کلان داده به فروشندگان داده کمک می کند تا اطلاعات مفیدی را در اختیار کسب و کارهای رسانه های اجتماعی قرار دهند تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند.
 از سوی دیگر، راه‌حل‌های کلان داده به پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کنند تا نشت اطلاعات را محدود کنند و پست‌های بازرسی مختلفی را برای بررسی اینکه آیا 

شخصی که سعی در نفوذ به اطلاعات شخصی دارد خودش یا شخص دیگری است. این می تواند شامل تشخیص چهره، کلیدهای پرسش و پاسخ یا حتی رمز عبور باشد.
 اخبار جعلی
 یکی از بزرگترین مزایای داده های بزرگ در رسانه های اجتماعی محدود کردن انتشار اخبار جعلی است. رسانه های اجتماعی مملو از اخبار جعلی هستند که قصد دارند خشونت و سخنان نفرت انگیز علیه یکدیگر را تحریک کنند.
با این حال، منشا اخبار جعلی و نیاز مبرم به تشخیص اخبار جعلی نیز در میان کاربران آن نهفته است. با کمک داده های بزرگ، اپراتورهای رسانه های اجتماعی می توانند به راحتی اخبار واقعی و اخبار جعلی را شناسایی کرده و برای حفظ هماهنگی و آرامش اجتماعی، آخرین اخبار را پایین بیاورند.
با کمک داده های بزرگ، چنین پلتفرم هایی همچنین می توانند حساب های رسانه های اجتماعی جعلی را شناسایی کنند تا فضای رسانه های اجتماعی را شلوغ کنند و آن را برای رفاه همه کاربران تنظیم کنند.
سنجش عملکرد
 این یک واقعیت ناگفته است که رسانه های اجتماعی بدون رقابت پیش می روند. تقریباً همه مشاغل رسانه های اجتماعی برای دستیابی به اکثر کاربران و ایجاد وفاداری به برند با یکدیگر رقابت می کنند. با این حال، این برای همه کاربران امکان پذیر نیست. در حالی که برخی شعله‌ور می‌شوند و شهرت برند خود را حفظ می‌کنند، برخی دیگر از این فکر می‌کنند که چه اشتباهی رخ داده است.
اینجاست که کلان داده می تواند کمک بزرگی باشد و به کسب و کارها کمک کند حضور و عملکرد خود را در رسانه های اجتماعی ارزیابی کنند. با اسکن حجم عظیمی از داده ها، عملکرد حساب های رسانه های اجتماعی مختلف را می توان بر اساس معیارهای مختلفی ارزیابی کرد.
این معیارها شامل تعامل حساب (لایک، نظرات، و اشتراک‌گذاری)، فالوورها، و سایر زمینه‌های ساده و در عین حال مهم برای تشخیص اینکه آیا حساب رسانه‌های اجتماعی شما در مسیر درستی قرار دارد یا خیر، می‌شود.
 تقاضای محصول
 ششمین کاربرد تجزیه و تحلیل داده های بزرگ در رسانه های اجتماعی به تقاضای محصول اشاره دارد. از آنجایی که کاربران اینترنت در تمام طول روز در شبکه های اجتماعی گشت و گذار می کنند، اقلام یا محصولات مختلفی را جستجو می کنند که ممکن است به آن نیاز داشته باشند یا بخواهند.

به محض اینکه کاربر به دنبال یک محصول یا یک حساب رسانه اجتماعی برای آن می گردد، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ این جستجو را به گزارش تقاضای محصول و توسعه محصول خود اضافه می کند.
 این به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بینش‌هایی در مورد آنچه در بین مخاطبان ترند است به دست آورند و بنابراین، می‌توانند محصول خود را با همان ویژگی‌ها بهتر توسعه دهند.
 استراتژی های بازاریابی
 همانطور که قبلاً ذکر شد، کلان داده انبوهی از اطلاعات است که می تواند بینش مفیدی را در اختیار آژانس های بازاریابی و متخصصان قرار دهد. در بسیاری از مواقع، استراتژی‌ها و فعالیت‌های بازاریابی با شکست مواجه می‌شوند، زیرا مخاطبان آنها را دوست ندارند.
 این را می توان با حفاری اطلاعات مفید از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ برای ارزیابی محبوب ترین و موثرترین استراتژی های بازاریابی حل کرد. از آنجایی که این استراتژی ها نقش بسیار مهمی در تبلیغ یک محصول یا خدمات دارند، باید در ارتباط با مخاطبان بسیار موثر باشند.
با استفاده از داده‌های بزرگ و ابزارهای آن، متخصصان بازاریابی می‌توانند از میان استراتژی‌هایی که بیشترین پاسخ را به آنها داده‌اند، آن‌ها را برای فروش بیشتر و محبوبیت محصول به کار گیرند.
 ترویج
 در رابطه با استفاده از استراتژی های بازاریابی، استفاده از داده های بزرگ نیز می تواند به کسب و کارها برای مقابله با تبلیغات کمک کند. تبلیغات رسانه های اجتماعی با تبلیغات آفلاین بسیار متفاوت است.
 با کمک بازاریابی اینفلوئنسر و تبلیغ با استفاده از تبلیغات حامیان، مشاغل رسانه های اجتماعی به راحتی می توانند دنبال کننده های ارگانیک در حساب خود ایجاد کنند و به طور همزمان تبلیغات را متحول کنند.
 در حالی که این برای فروش محصول خود کافی نیست، آنها مطمئناً می توانند محتوای مرتبط با آن محصول را تبلیغ کنند. به عنوان مثال، برندهای خرید می توانند محتوایی را بر اساس مد، ظاهر و لوازم جانبی مربوط به لباس تبلیغ کنند.
با بررسی داده‌های موجود، کسب‌وکارها می‌توانند ایده‌های تبلیغاتی را توسعه دهند و روی آن‌ها کار کنند تا در یک بازه زمانی کوتاه از مخاطبان حمایت و فروش داشته باشند.
ارتباط جمعی
 با حرکت به سمت پایان، استفاده از داده های بزرگ در رسانه های اجتماعی در حوزه ارتباطات جمعی نیز شاهد هستیم. رسانه های اجتماعی که در اصل یک رسانه ارتباط جمعی بود، به مردم کمک می کند تا از گوشه ای از جهان به گوشه دیگر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
با کمک گزارش‌های کلان داده، پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند پیام‌ها را به صورت انبوه ارسال کنند و به کاربران مرتبط با برخی مسائل رسیدگی کنند. تنها چیزی که نیاز دارد استخراج اطلاعات شخصی آنها، ارتباط با آنها و تماس با آنها برای همین هدف است.
این شبیه به ایمیل انبوه یا پیام انبوه است که به پلتفرم های رسانه های اجتماعی کمک می کند تا نوع خاصی از موضوع را تبلیغ یا ترویج کنند.
 تحلیل داده ها
 

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، داده های بزرگ منجر به تجزیه و تحلیل داده ها می شود که برای رسانه های اجتماعی بسیار مفید است. از آنجایی که رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد روندهای محبوب و مطالب محتوا است، تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ابزارهای کلان داده به متخصصان رسانه های اجتماعی کمک می کند تا آنچه را که واقعاً دوست دارند تجزیه و تحلیل کنند.
به غیر از آن، حساب های رسانه های اجتماعی را می توان بر اساس فعالیت یا علاقه آنها تجزیه و تحلیل کرد. با داده های بسیار زیادی برای ارزیابی و فیلتر کردن، ابزارهای کلان داده در انجام چنین کارهایی با کمترین خطا و حداکثر کارایی موثرترین هستند.

داده‌های بزرگ به بازاریابان اجازه می‌دهد تا گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی را شناسایی کرده و بینش‌هایی را به دست آورند، که می‌توان از آن برای تصمیم‌گیری در مورد تعامل استفاده کرد، مانند اینکه با کدام کاربران ارتباط برقرار کنند، کدام گروه از کاربران باید ایمیل‌های بازاریابی دریافت کنند و غیره.»

- شناسایی گرایش های رسانه های اجتماعی با استفاده از داده های بزرگ

آینده رسانه های اجتماعی
 به طور خلاصه، رسانه های اجتماعی راه را برای افراد زیادی برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر هموار کرده است. رسانه‌های اجتماعی جدا از اینکه مرکز صحنه هستند، موجی از فرصت‌های شغلی جدید را از طراحان گرافیک تا مدیران برند در حوزه دیجیتال همراه کرده‌اند.
آینده تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی دارای دامنه امیدوارکننده ای است، همانطور که در سناریوی فعلی رایج است. با افزایش فعالیت در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی، مردم شروع به هجوم به فضای دیجیتال کرده اند. مانند رسانه های همگرا مانند اینترنت، رسانه های اجتماعی به معبد تبلیغات، ارتباط، حمایت و بسیج مسائل تبدیل شده اند.
با توجه به تاثیر قابل توجه داده های بزرگ در رسانه های اجتماعی، رسانه های اجتماعی به بینش، علایق مخاطبان و هوشمندی دست یافته اند که تنها در درازمدت به نفع این پلتفرم ها خواهد بود.
از شناسایی تقاضای محصول گرفته تا استراتژی‌های تبلیغاتی، رسانه‌های اجتماعی آینده درخشانی را در اختیار دارند که در آن دامنه و مهارت‌ها همه در مورد کلان داده است. با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و سایر فناوری‌های هوش مصنوعی، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند از همه موانع فرار کنند و با متاورس همگرا شوند تا به مردم اجازه دهند با آواتارهای مجازی خود در دنیایی موازی معاشرت کنند.
در نهایت، قدرت رسانه‌های اجتماعی را می‌توان با داده‌های میلیون‌ها کاربر آن توصیف کرد، که داده‌های بزرگ بهترین کار را انجام می‌دهند!


کاربردهای-داده-های-بزرگ-در-رسانه-های-اجتماعی --Big-Data-in-Social-Media -تحليل-شبكه-هاي-اجتماعي -تقاضاي-محصول بيگ-ديتا تحليل-بيگ-ديتا
ebrahim_bayazidi جمعه 1 مهر ماه 1401 109 0
ویدئو
مرورگر شما از نمایش ویدئو پشتیبانی نمیکند.
لطفاً از طریق فایل دانلود کنید: video/mp4

 

اعتبار کاربری
این بلوک در حال حاضر فاقد محتوی می باشد .
آمار سایت

آمار سایت

صبح بخیر میهمان گرامی

ثبت نام
بازیابی کلمه عبور

کد امنیتی

ثبت نام

  • امروز: 0
  • دیروز: 0
  • مجموع کاربران: 21488
  • جدیدترین کاربر: nafiseh_hz

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 947
  • بازدید دیروز : 2137
  • بازدید کلی : 20577685

بیشترین تعداد آنلاین

  • میهمان: 1919
  • اعضاء: 0
  • مجموع: 1919

وضعیت آنلاین ها

  • میهمان: 34
  • اعضاء: 0
  • مجموع: 34

اعضای آنلاین

    عضویت در خبرنامه

    برای عضویت در خبرنامه سایت کافی است ایمیل خود را به صورت صحیح در کادر زیر وارد کنید. توجه: بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید

    تماس با ما

    ۰۲۱-۲۵۹۱۷۳۷۴ تهران - ميني سيتي - ارتش

    تلفن: ۰۲۱-۲۵۹۱۷۳۷۴
    ایمیل: info@spss-pasw.ir

    لینکهای آموزش رايگان نرم افزارهاي تحليل داده

    • آموزش رايگان SPSS
    • آموزش رايگان AMOS
    • آموزش رايگان SMARTPLS
    • آموزش رايگان EVIEWS
    • آموزش مدلسازي فرايندها
    • خريد كتاب هاي تحليل داده به صورت الكترونيكي

    لینکهای خريد كتاب هاي نرم افزارهاي آماري

    • خريد كتاب ها به صورت الكترونيكي
    • خريد كتاب AMOS
    • خريد كتاب SMART PLS
    • خريد كتاب MINITAB
    • خريد كتاب كاربرد رياضي و آمار در مديريت ريسك مالي

    ما را دنبال کنید

    بزودي اطلاعات مربوط به اين قسمت كامل مي شود.

    © Copyright Arsha. All Rights Reserved
    Designed by PHPNuke.ir